Reklameskilte
Reklameskilte har til formål at give synlighed til fx en virksomhed, en butik eller en kampagne, som skal tiltrække kunder. Reklameskilte kan fx stå eller hænge udenfor virksomheden eller butikken, men de kan også placeres andre steder med det formål at skabe opmærksomhed. Man kan få designet reklameskilte, som passer til ens butik eller virksomhed hos en skiltebutik, men der er flere overvejelser, man skal gøre sig, før man beslutter sig for et endeligt design.
Først og fremmest skal man tage udgangspunkt i, hvad det er for en forretning, man ejer. Er det en restaurant eller en skobutik, for det er forskelligt, hvilket budskab man ønsker at sende med sin reklame. Reklamens udformning – billeder og tekst – skal gerne stemme overens med det, man sælger i sin forretning, og nogle reklamer fungerer bedst ved at være lidt underspillede, imens andre fungerer bedre ved at gøre mere opmærksomme på sig selv med store flotte billeder eller farverig eller sjov tekst. Selvom reklamer har til formål at fange kundernes opmærksomhed, så er det vigtigt, at man bevarer sin troværdighed som virksomhed. Derfor skal reklamen altid afspejle de grundværdier, som virksomheden står for. Ellers kan man få forklaringsproblemer, hvis reklamen viser et andet billede af virksomheden, end den i virkeligheden repræsenterer og kan stå inde for.
Medmindre din virksomhed eller butik er meget kendt i forvejen, så er det vigtigt, at der står kontaktoplysninger på reklamen. Det kan være adressen, et telefonnummer eller en hjemmeside. På den måde kan interesserede kunder nemt henvende sig til dig. Hvis reklameskiltet fx står langs en vej, hvor biler kører hurtigt forbi, så er det vigtigt, at bilisterne hurtigt kan opfange oplysningerne, når de kører forbi. Jo nemmere det er for kunderne at henvende sig, jo større er sandsynligheden for, at de dukker op i din butik eller virksomhed for at købe noget eller se nærmere på, hvad det er virksomheden kan tilbyde.
Farver har som bekendt deres egen betydning, og det gælder også når man udformer en reklame. Eksempelvis kender de fleste til, at udsalgsskilte er gule eller røde. Det fanger opmærksomheden med det samme, og vi bliver tiltrukket af det. Der findes dog en stor farvepalet at arbejde med, og du kan med fordel rådføre dig i en skiltebutik, når du skal vælge de rigtige farver til din reklame. Billeder siger mere end tusinde ord. Billeder kan vække følelser og tale til vores underbevidsthed, hvilket ofte udnyttes i reklamer.
Har du et godt tilbud til dine kunder, så er det oplagt at sætte reklameskilte op for at gøre opmærksom på det. På den måde kan du hurtigt få skabt opmærksomhed og tiltrække kunder i butikken. Kampagner kan fx være tilbudskampagner eller udsalgskampagner. Det kan også være, at du ejer en nystartet virksomhed og gerne vil gøre reklamere for et introduktionstilbud, som skal skaffe kunder. Er du veletableret, kan du lave kampagner for nye produkter, som du er begyndt at sælge i din virksomhed. Hvis du tilhører den gruppe mennesker, som ikke bryder sig om at få reklamer i postkassen, så er det muligt at få designet et ”reklamer – tak tak!” skilt. Dermed undgår du at få reklamer med posten. Du kan vælge denne type skilte i mange forskellige størrelser, og du kan sætte dem på din postkasse eller på døren nær din brevsprække, så postbuddet tydeligt kan det det. Alle typer reklameskilte kan du få designet hos skiltebutikker, som du også finder online, og priserne varerier alt efter, hvad det er for en type design og størrelse, men der er stort set altid gode tilbud at finde.